Lampionnen- en Sinterklaasintocht 2017

Update

Wat was het leuk, afgelopen zaterdag, toen Sinterklaas in Veen aankwam.
Heel veel kinderen, met hun ouders, stonden op de dijk en bij de pont te wachten tot Sinterklaas met zijn Pieten voet aan wal zette.
Het was een vrolijk gezicht…al die verlichte lampionnen… al die verlichte Pieten en een heuse Pietenband die vrolijke Sinterklaasliedjes speelde.
Vervolgens zijn we in een mooi verlichte optocht naar het dorpshuis gelopen, waar Sinterklaas met alle kinderen op de foto ging en cadeautjes uitdeelde.
Sander van Dijk heeft deze momenten vastgelegd. De foto’s kunt u terugvinden onder het kopje fotoalbum en op Facebook.

Lampionnen- en Sinterklaasoptocht 25 november 2017

“Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan”

Op zaterdag 25 november 2017 is het weer zover. Op deze dag zet Sinterklaas weer voet aan wal in Veen.

Dit jaar organiseert Oranjevereniging “Prinses Margriet” in samenwerking met gymvereniging “LIOS” en stichting Dorpshuis Veen de jaarlijkse Sinterklaasintocht. Rond de klok van 18.00 uur zullen Sinterklaas en zijn Pieten aanmeren bij de veerpont aan de Maasdijk. Tussen 18.15 en 18.30 uur zullen wij samen met Sinterklaas, zijn Pieten, en onze feestelijk brandende lampionnen, onder muzikale begeleiding van een heuse Pietenband richting dorpshuis vertrekken.

sint

PS: Sinterklaas weet nog niet dat jullie Sinterklaas en zijn Pieten met verlichte lampionnen en een Pietenband naar het dorpshuis begeleiden. Dit is ons geheimpje en onze verrassing voor Sinterklaas oké?