Koningsdag 2019

Koningsdag 27 april 2019
Het ochtendprogramma en de start van de fiets- en autopuzzeltocht zal worden georganiseerd rondom de gebouwen van “ de Venehof” en “ de Vlaeshof”

8.30 uur: Oranje-optocht: Jongens en meisjes OPGELET. Wij gaan met versierde fietsen, karren, skelters enz. in een grote herrie optocht door het dorp. Dus zorg dat je jouw voertuig super mooi versiert, want degene met het mooiste voertuig wint een prijs. We starten vanaf het parkeerterrein bij “de Venehof” LET OP: Geen gemotoriseerde voertuigen!!

9.00 uur: Kleedjesmarkt: Van 9.00 tot 10.45 uur kunnen de kinderen hun spulletjes verkopen tijdens de kleedjesmarkt. Deze zal plaatsvinden naast het speeltuintje bij “de Vlaeshof”. Deelname is gratis, je moet wel zelf een kleedje meenemen.

11.00 uur: Aubade op het parkeerterrein van “de Venehof”. De teksten voor de liedjes worden op het parkeerterrein aan u/jullie uitgereikt. Wij gaan er vanuit dat u/jullie uit volle borst meezingen: * Vlaggelied * Draaiersjongen * In naam van Oranje * de Zilvervloot * Volkslied “het Wilhelmus” Dit alles onder muzikale begeleiding.
Vanwege strengere milieu-eisen kunnen wij als Oranjevereniging geen ballonnenwedstrijd meer organiseren. Hiervoor in de plaats komt een andere activiteit!

11.30 uur: BRUNCH:
Dit jaar voor de tweede keer de Oranjebrunch. Kom gezellig met elkaar brunchen. De kosten zijn € 4.00 per persoon. Voor deze brunch kunt u van 1 april tot en met 22 april 2019 een brunchbon kopen bij: Slagerij Vos, Koopcentrum Duijzer of Bakker van Ballegooijen. Deze bon geeft u toegang tot de brunch, dus vergeet uw bon niet als u komt brunchen. LET OP!! Zonder bon géén brunch! OP = OP!

13.00 uur: Inschrijven en starten van de fietspuzzeltochten. We starten vanaf de parkeerplaats bij “de Venehof”. Dit jaar is de route door Mart uitgezet en kunt u de keuze maken tussen maken tussen 2 fietstochten. De kinderfietstocht van ca. 13 km. En de jaarlijkse fietstocht van ca. 30 km Inschrijfgeld voor de kinderfietstocht is € 1.00 per fietser en de grote fietstocht is € 3.00 voor leden en € 5.00 voor niet- leden, incl. 1 consumptiebon.

13.30 uur: Inschrijven en starten voor de autopuzzeltocht. We starten vanaf de parkeerplaats bij “de Venehof”. Dit jaar heeft Wilco de puzzeltocht uitgezet en kunt u genieten van een prachtige route. Deze is ongeveer 50 km lang. Inschrijfgeld is per auto € 6.00 voor leden en € 8.50 voor niet- leden, incl. 2 consumptiebonnen.

14.30 uur: Sluitingstijd inschrijven fiets- en autopuzzeltochten.

17.00 uur: Sluitingstijd fiets- en autopuzzeltochten. De fiets- en autopuzzeltochten zullen eindigen bij het tentje in de Witboomstraat waar u onder het genot van een hapje of drankje de fietstocht af kunt sluiten.

vanaf 17.00 uur: Rond deze tijd heten wij u van harte welkom in de Witboomstraat, hier zal voor u een tentje klaar staan waar u het volgende kunt kopen, zodat u niet naar huis hoeft om te koken: – broodjes hamburger/saté – diverse frisdranken – bier en wijn – chips en snoep.

18.00 uur: Start van de spectaculaire zeepkistenrace. Dit jaar met een helling en een waterbak. En om er nog meer spanning in te brengen een heuse bocht welke de Willem de Zwijgerstraat in gaat. Verdeeld in diverse leeftijdscategorieën zullen de zelfgemaakte zeepkisten feestelijk de stoep van de Witboomstraat af komen rollen.
LOKATIE: Stoep – Witboomstraat
Leeftijdscategorieën: 4 t/m 7 jaar 8 t/m 11 jaar 12 t/m 17 jaar 18 +
Per categorie is er een 1e, 2e en 3e prijs te winnen. De grootste winnaar wint de “Spel van het jaar Wisseltrofee”. Ook dit jaar valt er ook een prijs te winnen voor degene met de origineelste zeepkist. Dus papa’s, mama’s, opa’s, oma’s en de kinderen zelf, KNUTSELEN MAAR!!

Aansluitend:
Prijsuitreiking bij het tentje in de Witboomstraat: – versierde fietsen en voertuigen – ballonnenwedstrijd 2018 – fietspuzzeltochten – autopuzzeltocht – zeepkistenrace