Koningsdag 27 april 2018

Het ochtendprogramma en de start van de fiets- en autopuzzeltocht zal worden georganiseerd rondom de gebouwen van “de Venehof” en “de Vlaeshof”

8.30 uur: Oranje-optocht: Jongens en meisjes OPGELET. Wij gaan met versierde fietsen, karren, skelters enz. in een grote optocht door het dorp. Dus zorg dat je jouw voertuig super mooi versiert, want degene met het mooiste voertuig wint een prijs. We starten vanaf het parkeerterrein bij “de Venehof” LET OP: Geen gemotoriseerde voertuigen!!

9.15 uur: Diverse spellen op het parkeerterrein van “de Venehof”. Voor de echte waaghalzen zal er ook een stormbaan zijn. Wie durft het aan en is de snelste?  LET OP!!! Dit onderdeel is met water dus zorg voor droge kleding!!

11.00 uur: Aubade op het parkeerterrein van “de Venehof”  De teksten voor de liedjes worden op het parkeerterrein aan u/jullie uitgereikt. Wij gaan er vanuit dat u/jullie uit volle borst meezingen: Vlaggelied, Draaiersjongen, In naam van Oranje, de Zilvervloot, Volkslied “het Wilhelmus”  Dit alles onder muzikale begeleiding van, Oefening en Uitspanning uit Wijk en Aalburg.

11.30 uur: Ballonnenwedstrijd. Ook dit jaar laten we weer ballonnen op. Voorafgaand aan de aubade zullen de ballonnen en de kaartjes worden uitgedeeld in
“de Vlaeshof”. Hierop kunnen jullie je naam vermelden en wie weet komt jouw ballon het verst.  Dit jaar gebruiken wij Bio-ballonnen en Bio-lint.

11.30 uur: BRUNCH: Dit jaar voor het eerst de Oranjebrunch. Anders dan wat u van ons gewend bent, maar zeker net zo lekker en gezellig! De kosten zijn  € 4.00 per persoon. Voor deze brunch kunt u vanaf 2 april tot en met 23 april 2018 een brunchbon kopen bij: Slagerij Vos, Koopcentrum Duijzer of  Bakker van Ballegooijen. Deze bon geeft u toegang tot de brunch, dus vergeet uw bon niet als u komt brunchen. LET OP!! Zonder bon géén brunch! OP = OP!

13.00 uur: Inschrijven en starten van de fietspuzzeltochten. We starten vanaf de parkeerplaats bij “de Venehof”. Dit jaar is de route door Mart uitgezet en kunt u de keuze maken tussen maken tussen 2 fietstochten. De kinderfietstocht van ca. 13 km. En de jaarlijkse fietstocht van ca. 30 km Inschrijfgeld voor de kinderfietstocht is € 1.00 per fietser  en de grote fietstocht is € 3.00 voor leden en  € 5.00 voor niet- leden, incl. 1 consumptiebon.

13.30 uur: Inschrijven en starten voor de autopuzzeltocht. We starten vanaf de parkeerplaats bij “de Venehof”. Dit jaar heeft Wilco de puzzeltocht uitgezet en kunt u genieten van een prachtige route. Deze is ongeveer 50 km lang. Inschrijfgeld is per auto € 6.00 voor leden en € 8.50 voor niet- leden,
incl. 2 consumptiebonnen.

14.30 uur: Sluitingstijd inschrijven fiets- en autopuzzeltochten.

17.00 uur: Sluitingstijd fiets- en autopuzzeltochten. De fiets- en autopuzzeltochten zullen eindigen bij het tentje in de Witboomstraat waar u onder het genot van een hapje of drankje de fietstocht af kunt sluiten.

vanaf 17.00 uur: Rond deze tijd heten wij u van harte welkom in de Witboomstraat, hier zal voor u een tentje klaar staan waar u het volgende kunt kopen, zodat u niet naar huis hoeft om te koken: broodjes hamburger/saté, diverse frisdranken, bier en wijn, chips en snoep

18.00 uur: Start van de spectaculaire zeepkistenrace. Dit jaar met een helling en een waterbak. En om er nog meer spanning in te brengen een heuse bocht welke de Willem de Zwijgerstraat in gaat. Verdeeld in diverse leeftijdscategorieën zullen de zelfgemaakte zeepkisten feestelijk de stoep van de Witboomstraat af komen rollen.

Aansluitend: Prijsuitreiking bij het tentje in de Witboomstraat

Voor deze dag zijn wij ook nog op zoek naar vrijwilligers, dus kom op, doe eens gek en geef je op.

Wij hopen natuurlijk op mooi weer en goede humeuren voor deze feestelijke en bijzondere dag.